keskiviikko 22. lokakuuta 2014

The Crazy Finnish Girl

...Mitämitä. Päivät karannut käsistä ja blogi vähän jääny taka-alalle (lähinnä vaan siks etten oo jaksanu tapella tään netin kaa), ja yhtäkkiä onki jo 25pv Saksassa taputeltu.. JA HUOMENNA ON VIIMENEN TYÖPÄIVÄ ?! ...Buhuu.
 Eiku mutta oikeasti, tänää iski fiilarit töissä siitä päälle, etten huomisen jälkeen oikeasti enää nää näitä ihimisiä?? En Monoa joka nakkelee surkeaa läppää, ja jonka kaa voi jauhaa tosi syvällisiäki, enkä Onkelia, joka on mun päässä saanu jo jonkinlaisen isoisä-roolin, enkä Paulia, joka on kiva kun se uskoo joulupukkiin ja jonka kaa pietään aina saksa-suomi-saksa-selkkaussessioita. Stefan ei enää ilimesty jostain nurkan takaa jakamaan töitä ja tenttaamaan multa miten se yks surkuhupanen saksalainen sanakäännelmä meni (selitän tästä lisää -), eikä Anthon enää heitä omituisia vitsejään ilmoille tai saa diivamaista turhautumiskohtausta siitä, kun kutsutaan sitä ANTOSKA KARTOSKAksi ja käsketään sen keittää kahvia.. (hoho) Enkä monia muitakaan mukavia ja hauskoja tyyppejä.
Niinku sitä yhtä nuorempaa jannua, Danielia, joka silimät suurina kuunteli kun selitin että Suomessa meiän pitää ite metästää aamupalaks metsästä karhu, josta sit porukalla syyään. "Eikö ne karhut jahtaa teitä?!" johon vastasin vakuuttavalla pokerinaamalla että suomessa karhut on tositositosi arkoja, kun niitä metsästetään niin paljon.. Noh, oli pakko lisätä vielä "vähän" vettä myllyyn ja kerroin siitä, miten meillä Suomessa asutaan igluissa, ja koska viimekesä oli niin lämmin, niin mun iglu suli ja mää olin pari kuukautta kodittomana (höystetty sellasella melko surullisella ilmeellä). Nakkelin vielä muutaman ..faktan ilmoille, mutta Dani rupes epäileen kun kerroin villeistä Muumeista Suomen metsissä.. Topakasti koitin väittää että on on, voin näyttää kuviaki! ..no mutta kun tää saksalainen ystävä innostu uuestaan ja silimät kirkkaina ootti jo että näyttäisin kuvia igluista ja muumeista, niin mun pokka petti pahemman kerran.. After that situation, Dani ei puhunu mulle pariin päivään, mutta onneks sain sen ymmärtään etten mää tarkottanu pitää sitä pilkkanani, kunhan juksasin. Happy enddd!
Hassusta saksalaisesta sanaelmasta lisää kertoakseni; Paul opetti mulle yks päivä, erään niin äärimmäisen turhan "lorun", jonka opettelin sit ulkoa, ja jonka alun ainakin totean aina silloin kun työt ei suju... Noh, heitin nää sananparret ilmoille kerran, kun Stefan tepasteli halliin, ja sen mielestä tää oli mun suusta aivan mielettömän hauskan kuulosta. Siitä asti, aina kun se sattuu tuleen jonku tavarantoimittajan tai yhteistyökumppanin tai tai tai jonku kanssa anyway sinne korikorjaamon puolelle, niin sen on nykyään pakko tulla vilaseen mun ja Monon työpiste, ihan vaan koska se haluaa että niitten korjaamon suomalainen harjottelija esittää millon kellekki vieraalle saksankielen taitojaan. Kyseinen lausahdelma menee jotenkin näin (ja ei, en osaa sitä oikeaa kirjoitusasua tälle) ; Alles saische, alles mist, when du nicht, bechaufen bist". Suomeksihan tää on jotain että - Kaikki on paskaa, kaikki on sontaa, kun et ole päissään.  NII ETTÄ SAA OLLA TOSI YLYPIÄ SIELÄ SUOMESA TÄSTÄ TEIÄ TOSI EDUSTAVASTA HARIJOTTELIJASTA!! :))))))
 .. joo. Nii joo, ja ne haluaa huomenna videoida sen, kun toistan tään lauseen, että ne voi sit aina firman pippaloissa laittaa sen valkokankaalta pyörii, ja kilistää sitten, as Mono said - "For The Crazy Finnish Girl, Sini!". ... miten tään nyt sit ottais ? No, negatiivista palautetta ei oo kyllä kuulunu, että nii.
Asiasta kukkaruukkuun, musta tuntuu että saksalaisten yleissivistys on tosi olematon, tai niille moinen sana sisällyttää sen, että tietää tuurillaan oman maansa pääkaupungin. En tiedä, mutta erään keskustelun jälkeen mun oli aivan pakko kysyä sitten muiltakin työkavereilta, etteikö niistä tosiaan kukaan tiennyt, että Joulupukki tulee Suomesta? Joo ei tienny ei, paitsi Paul (Jeeee!). Sini saatto siinä pikkasen melkee jo möksähtää kun ne väitti että huijaan ja plaaplaaplaa, mutta tauon jälkeen tuliki osaporukasta meleko nöyrinä myöntään, että pienen googlailun jälkee selvis, että se pukki on tosiaa iha rehti suomalainen. Nii'in, mitäs mä sanoin. Eikä muuten riittäny pelkkä pukki tästä Suomi selkkauksesta, ku ei ne tienny sitäkään että Nokia on suomalainen. I'll give up. REALLY.
Pffpff. Mä en muista oliko mulla oikee mitää jännää enää kirjottaa, mutta kun en tosiaa muista, niin taian alkaa nukkuu. Juuuuuu.
HEI EIKU JOO - Mono lupas mulle että koska vaan, jos satun takas Saksaan eksyyn, niin se keittää mulle ja mun seuralaiselle _maailman parasta kahvia_, tekee Monon erikoista 12h kypsytettyä pulledporkia, ja että mennää porukalla sitten Paderbornin Saunacentrumiin, jossa on tyylii melkee parikytä erilaista saunaa ymymymymymymmm. Jeeeee! I HAVE A NEW FRIEND, WOHOOO.

...Öitä.

1 kommentti: